2025.6.27
本日サーバー移行を行い、問題なくシステムが稼働することを確認しました。
そのため、一時停止していた「予約完了メール」も配信されるようになりました。
ただし、「パスコード」および「予約完了メール」が配信される配信元が
「management.rsc.fsci@gmail.com」から「system@cf.waseda.ac.jp」
に変更になりました。
(そのため、以前と同様、最初は迷惑メールになる可能性があります。)
以上、よろしくお願いします。
———————————————————————————————————
2025.6.27
We migrated the server today and confirmed that the system is working without any problems.
As a result, the “reservation completion email” that was temporarily suspended is now being sent.
However, the sender of the “passcode” and “reservation completion email” will be changed
from “management.rsc.fsci@gmail.com” to “system@cf.waseda.ac.jp“.
(Therefore, as before, there is a possibility that the emails might be marked as spam at first.)
Thank you for your cooperation.
2025.6.18
予約システムについてですが、現在先週・先々週と予約会の時間帯で予約ができない状況が発生しております。
原因は予約システムに連動しているメールシステムの方で、現在24時間で500通までという制限があり、今までは大丈夫だったのですが最近になってこれに抵触してしまい、メールサーバーの停止、それに伴って予約システムに入れない状況が発生しております。
これについて現在メールサーバーの移行を検討することになりましたが、すぐには対処できないため、このままだと予約会の時間帯で同様の不具合が発生する恐れがあります。
このため、当面の間、予約完了時に(共用機器予約システム <management.rsc.fsci@gmail.com>より利用者宛てに)送付される「予約完了メール」の送信を停止します。
なお、QRコード入力時に送付されるパスコードについては今まで通りです。
以上、よろしくお願いします。
———————————————————————————————————
2025.6.18
About the reservation system, we are currently experiencing a situation where reservations cannot be made during the reservation meeting times last week and the week before.
Due to the email system linked to the reservation system, there is currently a limit of 500 emails per 24 hours, which has been fine until now. However, this has been violated recently, causing the email server to stop working, and as a result, we are experiencing a situation where we cannot access the reservation system.
We are currently considering migrating the email server to address this issue, but since we cannot deal with this immediately, if we continue as we are, there is a risk that similar problems will occur during the reservation meeting times.
For this reason, for the time being, we will stop sending the “reservation completion email” that is sent to users when the reservation is completed (from the shared equipment reservation system management.rsc.fsci@gmail.com).
The passcode sent when entering the QR code will remain the same as before.
That’s all for now.